OPRACOWANIA UTWORÓW

Zamieszczone tu w celach edukacyjnych materiały nutowe utworów w moim opracowaniu nie zawierają wskazówek wykonawczych, oznaczeń dynamiki, artykulacji itp. Studenci otrzymywali je na zajęciach bezpośrednio ode mnie. Jeśli ktoś chciałby skorzystać z tych nut, musi polegać na własnej muzykalności, pomocy swojego pedagoga lub wzorować się na nagraniach. Część przykładów audio pochodzi z komputera, bezpośrednio z programu Finale, są to więc nagrania poglądowe i nie nadają się raczej do niczego więcej, niż sprawdzenia tekstu. W nutach można znaleźć rzeczy pozornie bez sensu i nie do zagrania (np. biegniki w oktawach itp.), ale są to zwykle pozostawione dodatkowe wersje do ustalenia na lekcjach, które lepiej zabrzmią. Każdy zespół jest inny, różne są instrumenty i poziom wykonawców. Nigdy w mojej praktyce, w przypadku kolejnych zespołów studenckich, nie sprawdzały się wykonania dokładnie z tych samych nut. Zawsze potrzebne były korekty i zmiany. Do wykonawcy należy też wybór, która wersja bardziej mu odpowiada i co można uprościć dla lepszej pewności gry na koncertach.

Rossini G. Tarantella

Bizet G./Horowitz V. CARMEN FANTASY

Buxtehude D. Preludium i fuga

Vierne L. Toccata in B-Flat Minor Op. 53

Widor Ch.M. Toccata

Bizet G. Farandole

Dupré Marcel Preludium i fuga

Fauré Gabriel_PAVANE Op50 Trio

Grieg Edvard Holberg Suite Op. 40 Trio

W. GLAHE H.P Trio

Ravel Maurice Ma Mère lOye Trio

Fauré_Gabriel_ Berceuse_Dolly Suite Op56 Trio

 

CDN.