NAGŁOŚNIENIE AKORDEONU

   Rzadko mamy możliwość koncertowania w sali mającej korzystne dla akordeonu warunki akustyczne. Czasami akordeon brzmi dobrze w jakimś starym kościele, w większości wypadków przyjeżdżając na koncert zastajemy salę wytłumioną, która jest wykorzystywana także do innych celów, np. teatralnych, wykładów, przemówień itp. Niestety, przeważnie taki koncert od strony akustycznej spisany jest na straty, nie oczarujemy publiczności  szlachetnością dźwięku akordeonu, nie porwiemy jej energią wykonania, dynamiką , nie pokażemy pełnych walorów brzmieniowych instrumentu. A i nam będzie się gorzej grało, wobec tego nasze wykonanie może nie być na najwyższym poziomie. Co więc możemy zrobić?

 

Strona melodyczna w akordeonie brzmi zwykle wystarczająco głośno, ale przeważnie brakuje nam energii niskich tonów, czyli basu. Jeśli porównamy wielkość stroika oktawy kontra z piszczałką organową tego samego dźwięku, struną kontrabasu, fortepianu, lub tubą, mamy odpowiedź dlaczego te częstotliwości w akordeonie nie brzmią dobrze. Wzmocnienie tylko basów powoduje u słuchacza pozytywne wrażenie słuchowe odnośnie brzmienia całego instrumentu, jego wyrównania, sprawdza się to szczególnie w dużych salach koncertowych.

STRONA W BUDOWIE